Biedrības "Latvijas Mediju ētikas padome" izstrādātie un apkoptie informatīvie materiāli

Šajā sadaļā atradīsiet informatīvus materiālus un izpētes dokumentus saistībā ar mediju ētiku, mediju vides jautājumiem un pašregulācijas mehānismiem. Informatīvo materiālu mērķis ir gan veicināt sabiedrības diskusiju par mediju ētikas jautājumiem, gan mediju nozares ekspertiem sniegt padziļinātu ieskatu nozares problēmjautājumos un iespējamajos risinājumos. 

Mediju ētika 101*

2019.gada 22.novembrī norisinājās Latvijas Mediju ētikas padomes organizētais pasākums "Mediju ētika 101*"

Pasākumu ar stāstījumu par mediju ētiku postpatiesības laikmetā atklāja filozofs, Rīgas Stradiņa universitātes asociētais profesors Vents Sīlis. Turpinājumā advokātu biroja Sorainen zvērināti advokāti Andris Tauriņš un Ieva Andersone klātesošos un attālinātos sekotājus iepazīstināja ar mediju ētikas jautājumu vērtēšanas mehānismiem, akcentējot digitālā laikmeta izaicinājumus.

Pasākuma otrajā daļā norisinājās paneļdiskusija, kurā piedalījās The Centre for Media Studies at SSE Riga vadītāja Sabīne Sīle-Eglīte, TV3  žurnālists un Latvijas Žurnālistu asociācija valdes loceklis Arnis Krauze, Re:Baltica žurnāliste un raidījumu producente Inese Liepiņa, kā arī vairāku podkāstu autors un mūziķis Jānis Krīvēns.

Aicinām iepazīties ar pasākuma rezultātā izstrādātajiem materiāliem par mediju ētiku un pašregulāciju, pasākuma videoierakstu un pasākuma runātāju prezentācijām.

Tiešsaistes seminārs "Mediju ētika un korporatīvā pārvaldība"

2020.gada 16.jūnijā norisinājās biedrības "Latvijas Mediju ētikas padome" organizēts digitālais seminārs “Mediju ētika un korporatīvā pārvaldība”, apskatot un skaidrojot jautājumus par mediju darbības organizēšanu, attiecībām ar auditoriju un sabiedrību kopumā.

Pasākuma pirmajā daļā Biznesa augstskolas "Turība" profesors mediju un komunikācijas zinātnē Ainārs Dimants auditoriju iepazīstināja ar sevis veikto izpēti "Kā sekmēt žurnālistu aizsardzību, saglabājot mediju uzņēmumu konkurētspēju?".

Pasākuma otrajā daļā norisinājās paneļdiskusija "Vai mediju biznesā ir vieta mediju ētikai?", kurā ar savu redzējumu un viedokļiem dalījās Ainārs Dimants, Rīgas Stradiņa universitātes profesore Anda Rožukalne, TVNET Mediju grupas galvenais redaktors Toms Ostrovskis un Baltijas Korporatīvās pārvaldības institūta vadītājs Latvijā Andris Grafs.

Aicinām iepazīties ar pasākuma videoierakstu un pasākuma sākumā pasniegto prezentāciju.

Tiešsaistes seminārs "Mediji kā sabiedrības sargsuns vai instruments interešu īstenošanai?"

2020.gada 15.jūlijā norisinājās biedrības "Latvijas Mediju ētikas padome" organizēts digitālais seminārs “Mediji kā sabiedrības sargsuns vai instruments interešu īstenošanai?”. 

Digitālā semināra pirmajā daļā Latvijas Universitātes (LU) Filozofijas un socioloģijas institūta vadošais pētnieks Mārtiņš Kaprāns iepazīstināja ar veikto izpēti par tēmu “Medijs kā sabiedrības sargsuns vai instruments interešu īstenošanai?”. Prezentācijā Kaprāns pievēršas jautājumiem par mediju lomu, norādot, ka holistikā skatījumā medijs darbojas kā sabiedriskā labuma sargātājs un garants, savukārt partikulāristiskā pieeja pauž uzskatu par medijiem kā konkrētas sabiedrības grupas interešu aizstāvjiem.

Pasākuma otrajā daļā norisinājās paneļdiskusija, kurā ar savu pieredzi un uzskatiem dalījās Mārtiņš Kaprāns, emeritētā profesore, LU Sociālo zinātņu fakultātes vadošā pētniece Skaidrīte Lasmane, Latvijas žurnālistu asociācijas valdes locekle Anna Platpīre un A/S Delfi valdes loceklis un galvenais redaktors Ingus Bērziņš.

Aicinām iepazīties ar pasākuma videoierakstu un pasākuma sākumā pasniegto prezentāciju.

Izpēte par mediju nozares situāciju Latvijā

Biedrība "Latvijas Mediju ētikas padome" līdzdarbības līguma par valsts pārvaldes uzdevuma - sabiedrības kritiskās domāšanas stiprināšana attiecībā uz mediju saturu un mediju atbildīguma veicināšana - veikšanas ietvaros pasūtīja divas izpētes par nozares novērtējumu. Izpēte tika veikta divos virzienos. Pirmkārt tika veikta mediju darbinieku un mediju uzņēmumu vadītāju aptauja par mediju nozares aktuālo problemātiku. Otrkārt tika veikts juridisks nozares izvērtējums par mediju nozares politiku un iespējamajiem normatīvo aktu uzlabojumiem. 

Fox Consulting veiktās mediju uzņēmumu darbinieku un uzņēmumu vadītāju veiktās aptaujas rezultāti

Aptaujas kopsavilkums teksta formātā

ZAB "Sorainen" veiktā pētījuma par mediju nozares politiku un iespējamajiem normatīvo aktu uzlabojumiem

Informatīvais materiāls par biedrības darbību un biedrības zīmola grāmata

 Informatīvais materiāls par biedrības darbību

Biedrības zīmola grāmata

Informatīvie materiāli par Mediju ētikas padomes darbu un mediju vidi sagatavoti ar Kultūras ministrijas finansiālu atbalstu līdzdarbības līguma par valsts pārvaldes uzdevuma – sabiedrības kritiskās domāšanas stiprināšana attiecībā uz mediju saturu un mediju atbildīguma veicināšana - veikšanu ietvaros.

 .