Latvijas Mediju ētikas padomes kopsapulce notiks attālināti
Šā gada 25. martā notiks Biedrības "Latvijas Mediju ētikas padome" biedru kopsapulce, kurā tiks apskatīts un izvērtēts “Latvijas Mediju ētikas padomes” darbs pagājušajā gadā, uzklausot revidenta atzinumu par biedrības gada pārskatu, kā arī ievēlēti Biedrības Ētikas padomes locekļi nākamajam darba gadam. Ņemot vērā ārkārtas situāciju valstī un pastiprinātu drošības pasākumu ievērošanu, kopsapulce pirmo reizi notiks attālināti, izmantojot tiešsaistes saziņas līdzekļus.
Biedrības mērķis ir veicināt ētiskas mediju prakses attīstību un sekmēt mediju pašregulāciju Latvijas mediju telpā. Ētikas padomes uzdevums ir uzraudzīt Ētikas kodeksa principu un normu īstenošanu, izskatīt sūdzības par ētiska rakstura pārkāpumiem mediju darbībā, kā arī vērtēt iespējamus vārda brīvības pārkāpumus. Tāpat Biedrības statūti paredz Ētikas padomes tiesības paust viedokli par citiem nozares jautājumiem, kas saistīti ar apdraudējumu mediju videi, redakcionālajai autonomijai un mediju neatkarībai.
Šobrīd atcelti vairāki aprīlī un maijā paredzētie biedrības pasākumi pirmā Latvijas mediju ētikas mēneša ietvaros, tostarp 3. aprīlī plānotais mediju forums “Badināt nedrīkst barot”. Vienlaikus biedrība turpina aktīvu darbu, jo mediju ētikas un informācijas precizitātes jautājumi nezaudē aktualitāti arī infekcijas slimības izplatības laikā.
“Latvijas Mediju ētikas padomes” biedri pārstāv visu formu un žanru medijus, mediju asociācijas un organizācijas, kas darbojas mediju jomas pētniecībā. Šobrīd biedrībā apvienojušies divdesmit trīs biedri - Latvijas Raidorganizāciju asociācija, Latvijas Preses izdevēju asociācija, Latvijas Žurnālistu asociācija, Latvijas Reklāmas asociācija, SIA “LETA”, AS “Cits Medijs”, SIA “Novadu ziņas”, AS “Latvijas Mediji”, AS “DELFI”, VSIA “Latvijas Televīzija”, VSIA “Latvijas Radio”, SIA “Firma Zemgale”, SIA “ŽURNĀLS SANTA”, SIA “Cēsu Druva”, SIA “Reģionu Mediji”, VSIA “Latvijas Vēstnesis”, SIA “Stockholm School of Economics in Riga”, SIA “TV NET”, SIA “All Media Latvia”, SIA “Cēsu Druva”, SIA “BAUSKAS DZĪVE”, SIA “Staburags” un SIA “JAUNAIS KURZEMNIEKS”.
Lai sekmētu ētiskas mediju prakses attīstību un mediju pašregulāciju, Biedrība aicina medijus, to organizācijas un ar mediju jomu saistītas profesionālās organizācijas un nozares profesionāļus kļūt par biedrības Latvijas Mediju ētikas padome biedriem. Par biedru var kļūt jebkura juridiska persona vai personālsabiedrība, kuras pamatdarbība ir mediju jomā vai tā aktīvi atbalsta šādu darbību un ir ieinteresēta Biedrības sekmīgā darbībā. Asociētā biedra statusā par Biedrības biedru var kļūt jebkura rīcībspējīga un tiesībspējīga persona, kura piekrīt Biedrības statūtiem. Vairāk informācijas par dalību var iegūt biedrības interneta vietnē www.lmepadome.lv.
Informācija par Mediju ētikas padomes darbu sagatavota ar Kultūras ministrijas finansiālu atbalstu līdzdarbības līguma par valsts pārvaldes uzdevuma – sabiedrības kritiskās domāšanas stiprināšana attiecībā uz mediju saturu un mediju atbildīguma veicināšana - veikšanu ietvaros.